Zaprojektowanie systemu grywalizacyjnego – 2013

W trakcie realizacji projektu byłem odpowiedzialny za szeroko pojęte user experience, no co składa się analiza potrzeb i wymagań, współtworzenie koncepcji, strategia grywalizacji, projektowanie interfejsu i interakcji, makiety wysokiego poziomu w Axure.

Wykonano między innymi:

  • Wstępna koncepcja (specyfikacja)
  • Architektura systemu
  • Pierwsze makiety
  • Makiety wysokiego poziomu
  • Interakcje i pełne makiety w Axure
  • Feedback i konsultacje z grafikiem

Ze względów prawnych oraz pozycji konkurencyjności klienta zarówno jego marka, jak i szczegóły projektu muszą pozostać poufne.

 

Rezultaty

W efekcie kompleksowych usług dotyczących user experience design zaprojektowano, przygotowano i wdrożono system grywalizacyjny typu B2B w jednej z największych firm z branży FMCG, którego używają tysiące użytkowników tygodniowo. Dalsza współpraca z klientem i analiza zachowań użytkowników pozwoliła na stopniową ewolucję systemu w kierunku świadczenia e-usług biznesowych. Cały system stał się tym samym żywym organizmem, nad którym ciągle należy pracować, rozwijać i dostosowywać do potrzeb użytkowników ostatecznych przy jednoczesnym realizowaniu celów biznesowych klienta. Rozwiązanie przygotowałem pracując w SoInteractive, które było podwykonawcą dla firmy Comarch.

Comarch w artykule prasowym napisał o tym wdrożeniu:

An American-based multinational company with more than 90,000 employees worldwide was looking for a unique way to directly communicate with its retailers and wholesalers.

Comarch was chosen to address this issue and built a fully customized engagement engine, structured around user experience and games, in just four months. Comarch started developing the gamified solution in March 2013, and the finished product was launched July 2013.

Not only did Comarch design the technical solutions driving the engagement engine, but a website was also created for the program so that the merchants who signed up would have a user-friendly way to interact with the different features.